3 Şubat 2018 Cumartesi

ESKİ 61 SOKAK (Şehit Yavuz Oğuz Sokak)

Rıfat Tansu Kılıçöte

Resim 61 ile 60 sokak köşesindeki evdir. Bizlerin tanıdığı sahipleri vefat ettikten sonra lokal, bira evi ve son olarakta gece klubü olmuştu. Bir gece elektrik kontağından çıktığı söylenen bir yangın sonrası metruk hale geldi. yaklaşık 3-4 yıldır o halde duruyor. Belki biraz daha fazla zamandır.

Muazzez Hürriyet Onat


Laz Bakkal,
Cumhuriyet Kuru Temizleme (Selçuk abi )
Öztürk Kuru Temizleme (Nazif ve Hakkı abi )
Güler Kasap. (Rahmetli Ruhi abi )
Bakkal (Turan Yorulmaz abi)
yumurtacı Osman amca

Celal Kerimoğlu'ndan önce Turan abinin di bakkal dükkanı.Celal abinin oğlu Bülent Kerimoğlu şimdi Bakırköy Belediye Başkanı

Turan Yorulmaz dan sonra Celal abi devralmıştı bakkalı. Uzun yıllar o işletti.
Bahçe Sokak

Çocukluğummmmm,mahallemmm,gözağrım rüyalarımda bile vazgeçemediğim sokağım..Hemen arkasındaki çocuk bahçesini,kunduracıyı (Selahattin abiyi),bisiklet dükkanını da unutmayalım lütfen.Bu sokağın bir ucunda pastane,diğer ucunda kahve vardı... Kahvenin hemen yanında bakkal Laz Yaşar abi diğer ucunda bakkal Turan abi, daha sonra dükkanı devralan Celal abi ..Bu sokağı benden daha iyi tanıyan olamaz herhalde.Berber Besim abi,kuru temizleyici Öztürk abi,kasap Ruhi abi,Kastamonulu yufkacı,daha kimler kimler?...Kasabın önündeki ELMA AĞACI unutmak mümkün mü? Ve de mahallede motosikletle,bisikletle gezen ben 


Fatoş Şenay Ertenli


Bisikletçinin yanıda köşede ayakkabı tamircisi vardı... çok kibardı... sanırım çok okurdu herşeyden bilgisi vardı.müşterileriyle sohbetler yapardı.. ufak tefek dalgalı saçlı.

61. Sok emek apt da oturdum

.RIFAT TANSU KILIÇÖTE 


Sağdaki görünen bina eskiden pastaneydi. Yanında da ayakkabı tamircisi Selahattin amcanın dükkanı vardı. Bu binalar grubu küçük çarşı olarak yapılmış arada plana üst katları mesken olarak sonradan eklenmiş. Pastanenin yanında bakkal Celal amcanın dükkanı vardı. Yanında Kasap ve manavımız. Ekmek almaya giderken annem 25 kuruş verirdi 20 kuruşu ekmek için 5 kuruşuna da pastaneden 4 tane limonlu şeker alırdım. ikisi benim ikisi Cansen için. Yazın dondurması da olurdu ama annemle köpeğimiz Reksi alıp Kaptanın karşısındaki pastaneden dondurma yemeyi tercih ederdim. Çünkü içinden parça çukulata çıkardı.

Tabii ki sekmeden yukarı çıkınca yufkacı amcamız vardı. Yassı kadayıf alırdık ondan. Birde yırtılan yufkaları kilo tamamlamak için kullanırdı. O parçaları eve gelince çalar çiğ çiğ yerdik annem kızardı. O zamanın esnafı dürüsttü yırtık yufakayı araya katmaz ayırırdı. . . .

61 sokak ile 59 sokak kesişimi resimin sağ köşesindeki binadır. hemen karşısındaki emek evinde doğdum. Emek taksi bahçemizde yapılmış bir küçük kulübede çalışırdı. Köşede ve yolun karşısında olurdu arabalar. İlk okul 3. sınıftan itibaren yazları yazahanede telefonculuk yapardım. en son Önder ağabey zamanında . . . .

İbrahim abi kasap en son olan  İbrahim'in ustasını yani. Kendisi hastalanınca dükkanı İbrahim uzun seneler devam ettirdi. 

Berber Besim Amca benim ilk traşımı yapmış.Hala fotoğrafı duruyor bende yıl 1966. Yıllar sonra pek çok iş yaptı. Benim içimi acıtan son işi yıkımcılık olduğundan mahalledeki apartman yapılan evlerin çoğunu Besim amca yıkmıştı. Kaderin cilvesi. Bu arada bakkal Celal abiden önce Duran Abi vardı. Ufak bir düzeltme. Kardeşi Ali ile kooperatifin inşaatında çalışmışlar sonra yıllarca mahalleye emekleri geçti. Ali amca halen 8. caddede Yorulmaz (soyadlarıdır aynı zamanda) hırdavatçısını oğlu ile çalıştırıyor. Yıllarca bordo renkli volkswagen kamyoneti ile boyacılık yapmıştı. Ali Yorulmaz ailesi de 59 sokakta 53 numarada otururdu sanırım. Bizim karşı sıramızda ve yukarıda. Babaları rahmetli benim büyük babamla kurtuluş savaşında beraber savaşmıştı. Beni gördükçe Kemal bey nasılsın der bana takılırdı. Çok hoşuma giderdi.


Mevhibe İzgin 

Bura da Öztürk ve Cumhuriyet kurutemizleyicileri ile yufkacıda vardı

Fulya İnan

Eski 61. sokak...Kurutemizleyiciler Öztürk ve Cumhuriyet ile eksikler tamamlandı .Aynı Yücel Pastahanesinden o limonlu şekerlerin 5 tanesini 25 kuruşa alırdık diye hatırlıyorum o zaman bakkalımız Turan abiydi , sonra Celal abi devir aldı.

Işıl Tokelli

61 sokak 4.caddeden 8. caddeye kadar uzardı. 57-58-59-60 keserdi bu sokağı. sizin dediğiniz dükkanların üzerinde ev olan küçük sokak bahçe sokağıydı. hatta oradaki çocuk bahçesinin kenarı bizim kömürlüğe bakardı. ben hiç kapısından girmedim çocuk bahçesinin. hep kömürlüğe tırmanır oradan atlardım :))))

Şehit Yavuz Oğuz Sokak No:11#Bahçelievler #Çankaya #Ankara
Eski 61 sokak



Murat Ulusoy

Burası artık şehit yavuz oğuz caddesi oldu israil yapımı eskiden çarşı ve lojman olarak yapılmış bir yapıdır... emek mahhalesinin cennet bir köşesidir..








Mesut Eren

Berber Besim Öztürk kuru temizleme Emek taksi bisikletçi dede aşağıdaki köşede 50, Yıl marşını yazan Necil Kazım Akses amca otururdu 61 sokak deyince aklıma bunlar geliyor birde bizim ilk okul yolumuzdu













Bahçe Sokak için tıklayınız 

Yücel Pastanesi için tıklayınız






0 yorum :

Yorum Gönder