27 Ocak 2014 Pazartesi

RENKLİ SİNEMA

  Orhan Altınay
"1960 lı yıllarda karakol durağındaki Cumhuriyet Lisemizde okurken Arı Sineması yoktu renkli sinema Kızılay'da ki Büyük Sinema, Ulus Sineması en çok gittiğimiz sinemalardı. Hatta "Ben Hur" filmi Kızılay'da ki Ulus Sinemasında haftalarca oynamıştı ama Bahçelievler en çok sevdiğimiz semtti.."





Ayfer Genç 
"Bahçelievlerde açık hava sinaması ....zihnimde kalan küçücük bir görüntü mavi boyalı tahta iskemleler yanılıyor muyum"

Fulya İnan
"1
964 de Emek mahallesine taşındığımız da 6 yaşında olduğumdan bazı şeyleri hatırlayanıyorum Cumhuriyet Lisesinin yapılışı mesela , Arı sinemasının açıldığı zamanı biliyorum ama yapım aşamasını hatırlamıyorum , Renkli Sinemanın yandığını hatırlıyorum ama 1967 de yandığı zaman 9 yaşında olmalıyım sinemaya gidip gitmediğimi hatırlamıyorum"




 Ali Atik
"Mumyanın İntıkamı isimli bir fılm oynamıştı o fılmi seyrettıgım gece eve gıttım sabah renklı sınema yandı haberını almıştım..İlgınc bır tesaduf yanı sınemanın yanmadan oncekı son fılmını seyretmıstim"


İnci Sümer Arslan
Renkli sinemanın tam karşısında. MÖBLE GOL.. mobilya mağazamız vardı. yanımızda kuaför FAİK. . onun yanında pıdeci..adını unuttum.. biraz ,ilerimizde Kaptan'ın giyim mağazası. Rumeli pastanesi. . sinemayla beraber içimizde yandı..




Akşit Özkural
Bahceli'nin ilk kapali sinemasi RENKLI SINEMA idi. Acilisini da hatirlarim, Pazar sabahlari erkenden gider ailem icin biletleri ben alirdim. Hep cok kalabalik olurdu. Bu ozel sinema 1960'li yillarin ikinci yarisinda yandi, yeniden yapildi ama kendine gelemedi. Renkli sinema Bahcelievler tarihinin ozel isimlerinden biridir. 

Bülent Sözeri
Renkli Sinemanın bordo renkli kocaman perdesi vardı. Son gece o filmi "Mumyanın intikamı" seyrettim. Film biterken ön sıralarda oturan bazı kişilerin sahneye yanan sigara izmaritlerini fırlattıklarını bu gün gibi hatırlıyorum.



0 yorum :

Yorum Gönder