9 Şubat 2018 Cuma

GÜMÜŞ SİNEMASI 7 CADDE

Gümüş Sineması
1950’li yıllarda Bahçelievler 7. Cadde üzerinde, Gümüş Sineması adıyla bilinen ve teras katında hizmet veren bir açık hava sineması olduğunu söyleyenler var. Ben bu sinemayı hiç bilmiyorum. Bu yıllarda Bahçelievler’de oturmuş ve yaşı 60’ın üstünde olanlar daha iyi hatırlayabilirler. Sinemanın yeri 7. Cadde ile 29. Sokak’ın kesiştiği köşede, İş Bankası’nın karşı tarafındaki (batı tarafı) apartmanın teras katı olarak belirtiliyor. (Yavuz İşçen)


Mehmet Dinar
Karşılıklı olarak İş Bankası ve eski Yapı Kredi Bankası'nın teraslarında birisinin adı Gümüş diğerinin İş Sineması olduğu söylenirdi
50-60'lı yıllarda 7 cadde üzerinde iki tane açık hava sineması vardı. Biri eski yapı kredi Bankası binasının üstü diğeri İş Bankası binasının üstü. Babamların anlattıklarını çok net hatırlıyorum.

Ayla Bayar
7. Caddedeki yazlık sinema eski Gümüş pastanesi üzerinde Şimdiki Marko Paşanın olduğu terasta idi . daima yabancı filmler gösterilirdi.


Necmi Köker
Markopaşanın üst kat idi yani balıkçının manavın üst katı

Adnan Serbest
Eski yapıkredinin olduğu yerin üstü açık hava sineması bankanın olduğu yerdedir pastane vardı şimdiki işbankasının olduğu yerde mandıra ve salatayı üstüde kıraathaneydi bunu herkes bilmez


Hayrullah Ercan
Çocuk doktoru Ahmet İhsan Yüce nin muayenehanesinin yanında Gümüş Pastanesinin üstünde çatı terasındaki sinema olmalı. 60 lı yılların başında binanın seyirci kalabalığını kaldıramayacağı bahanesiyle ruhsatı iptal edildi diye hatırlıyorum. siyah beyaz bir hint filmi seyretmiştim en son o zaman ilk okula bile gitmiyordum


0 yorum :

Yorum Gönder