9 Şubat 2018 Cuma

YILDIZ SİNEMASI 8 CADDE

Çağlayan Yalçın
Yıldız sineması 8.caddede Yeşiltepe durağındadır orda 10 sene çaşıltım dayım işletirdi orayı..
1971 den 1981e kadar. Yıldız sinenasında ibo cin mısırı sattım çoğu zamanda balkon büfesinde dururdum kimbilir hanginiz benden ibo cin mısır,ankara gazozu,elvan meyvalı gazoz,coca cola,meysu(vişne-kayısı-şeftali),üzüm suyu,frigo buz,nestle çikolatalı gofret,mabel arap kızı resimli ciklet yada özcan sakızı,çeşitli çikolatalar fındık fıstık leblebi almışınızdır...

Üstü değil aynı binanın arka tarafı ziraat bankasının üstünde zehra ökmen biççki dikiş kursu vardı sonra kahvehane oldu onunda üstü Yıldız düğün salonu idi sinema binanın arka tarafı idi kapısı ayrı idi.Sokağın başındada Yıldız taksi vardı 1957 Chevrolet,impala,belair,kuyruklu ford marka büyük amerikan malı taksiler vardı,onun yanında Gazianteplilerin açtığı kebapçı onun yanında berber yan binanın altında balıkçı- pastahane-yufkacı ve talip bakkal vardı 71.sokağın 8. Cadde ile konya yolu arası


12.Eylül1980 darbesini Yıldız düğün salonunda karşıladık Cuma Cumartesi Pazar 6 düğün var.Cuma akşamı düğünü yaptık gece 00.30 düğün bitti salonu toparladık temizledik çünki sabah 10 da sünnet düğünü var gece 2 gibi anca eve gidebildim yaş 20 emekteki bankacılık sigortacılıkta okuyoruz ve garsonluk yapıyoruz,sabah 4.15 evin telefonu zır zır çaldı kalktık teyze ihtilal oldu dedi ev 76 sokakta sokağın 68 sokak tarafı ülkücülerin 71 sokak tarafı devrimcilerin ev tam ortada,kalktık uyku piç oldu .7.30 da aradan hemen düğün salonuna geldimki tam yeşiltepe köşe askerler orda..


Yıldız sineması yandıktan sonra yeniden yapıldı ben o zamanldan sonra 11 seneye yakın orda çalıştım genelde balkon büfede dururdum aralardada ibo cin mısır satardım Cumartesi Pazar 10.30 da 2film birden halk matinesi olurdu 1000 kişilik sinema dolardı bahçelievler ortaokulunda Cumartesi yarım gündü saat 10.10 ders biterdi fırlardım 5-6 dakikalık koşu ile sinemaya gelir hemen mısır sepetini alır saat 10.30 da başlayacak filme kadar 10-15 dakika mısır satmaya çalışırdım.o ne heyecandı,Ayhan Işık haşhaş filminin ilk galasına gelmişdi,Uğur Dündar la,Adile Naşit İşte hayat filminin galasına gelmişlerdi heyecanımız muhteşemdi,şeytan filmi oynadığında Cihan Ünal la Ayla Algan gelmişlerdi onlarla film öncesi konuşmuştum ne günlermiş meğerse vay anasına bayağı güzel günlermiş.Yazlarıda ziraat bankasının en üstü açık hava sineması olarak çalırdı 3 kat meşrubat kasalarını taşırdık.Tabi o zaman yeşilçam filmlerinin zirvesi idi Tarık Akan ın ilk filmleri ağzımız açık seyrederdik.Fatma,Filiz,Türkan ve Hülya dörtlüsünün filmleri o yılların eğlencesiydi.

1971 den 1981e kadar. Yıldız sinenasında ibo cin mısırı sattım çoğu zamanda balkon büfesinde dururdum kimbilir hanginiz benden ibo cin mısır,ankara gazozu,elvan meyvalı gazoz,coca cola,meysu(vişne-kayısı-şeftali),üzüm suyu,frigo buz,nestle çikolatalı gofret,mabel arap kızı resimli ciklet yada özcan sakızı,çeşitli çikolatalar fındık fıstık leblebi almışınızdır...

Ömer Bulca
yıldız 71 sokakla 8.caddenin köşedeydi..cephe 71 sokağa bakard

Hüsniye Şenkal Çıdam
Yıldız sınaması daha sonra düğün salonu oldu.şimdi ise zıraat bankası

Hatice Mine Sındır
Yıldız sineması. .yandığı zaman ben sinemada idim ..Yeni montumu içerdeki unuttuğunda geri döndüm aletvlerle savaş. .ama mutlu son mont elimde çıktım. .damarı kesilen bir abi vardi



0 yorum :

Yorum Gönder